Please enter a search term:

  • Markkinoinnin automaatio

    Lisää liidiesi määrää ja lisää myyntiäsi kohdennetuilla ja räätälöidyillä markkinointitoimilla.

    Automaatiopalvelut:

Automatisoi markkinointiprosessit

Markkinoinnin automatisointi, jota kutsutaan myös markkinoinnin automaatioksi, on ohjelmistopohjainen menetelmä markkinointi- ja myyntiprosessien automatisoimiseksi. Tässä prosessissa käyttäjäprofiileja rikastetaan heidän käyttäytymiseensä perustuvilla tiedoilla, jotta voidaan luoda automatisoituja kampanjaprosesseja yksilöllistä viestintää varten. Potentiaalisten, pätevien uusien asiakkaiden (ns. liidien) määrän lisääminen on yksi markkinoinnin automaation tavoitteista.

Mitä ongelmia voidaan ratkaista markkinoinnin automaation avulla?

Ihmisten käyttäytyminen ostosten tekemisessä on muuttunut. Internetillä on nykyään tärkeä rooli useimmissa ostopäätöksissä. Tuhannet potentiaaliset asiakkaat ovat todennäköisesti internetissä etsimässä tuotteitasi ja ratkaisujasi. Tässä on ongelma:

  • Se, että näitä ihmisiä ei ole kovin helppoa saada verkkosivustollesi.
  • Kun olet verkkosivustollasi, ei ole helppoa saada yhteyttä näihin ihmisiin.
  • Että ei ole helppoa suodattaa ulos ostohalukkaita kontakteja, hyviä johtolankoja.
  • Ja että oikean ajankohdan tunnistaminen, jolloin potentiaalinen asiakas on valmis ostamaan, ei ole helppoa.

Markkinoinnin automaatio on ratkaisu tähän ongelmaan.

Markkinoinnin automaatiotyökalumme auttavat sinua optimoimaan markkinointiprosessisi toteuttamalla automaattisesti oikeat toimet kunkin asiakkaan kiinnostuksen perusteella - esimerkiksi sovittamalla yhteen tuotteita tai uutiskirjeen aiheita ostokiinnostuksen perusteella.

Tapaustutkimuksia markkinoinnin automaatiosta


Teknologiayritys parantaa liidien hallintaa markkinoinnin automaation avulla

Teknologiayritys käytti markkinoinnin automaatiota liidien hallinnan parantamiseen. Tämä tarkoitti potentiaalisten asiakkaiden keräämistä sekä niiden karsimista ja hoitamista automatisoitujen prosessien avulla. Näin yritys pystyi kohdentamaan potentiaaliset asiakkaat tehokkaammin ja muuttamaan heidät asiakkaiksi nopeammin.

Markkinoinnin automaation avulla yritys pystyi myös optimoimaan liidienhallintaprosessejaan ja säästämään resursseja. Myös asiakasuskollisuus vahvistui, kun potentiaalisia asiakkaita saatettiin läpi koko ostopäätösprosessin kohdennetun liidien hoitamisen avulla.

Kaiken kaikkiaan yritys pystyi lisäämään myynnin laatua 35 prosentilla ja lyhentämään myyntisykliä 20 prosentilla markkinoinnin automaation avulla.


Ohjelmistoyritys lisää konversioita automatisoitujen sähköpostikampanjoiden avulla

Ohjelmistoyritys käytti markkinoinnin automaatiota sähköpostimarkkinointikampanjoidensa automatisointiin ja personointiin. Tämä tarkoitti automaattisten sähköpostiviestien luomista, jotka räätälöitiin vastaanottajien yksilöllisen käyttäytymisen ja kiinnostuksen mukaan. Kohdennetun lead-nurturingin avulla potentiaaliset asiakkaat saatiin vähitellen lähemmäs ostoa.

Kohdennetun lähestymistavan avulla yritys pystyi lisäämään sähköpostiviestien avaamis- ja klikkausprosenttia merkittävästi. Myös konversioaste nousi, koska potentiaaliset asiakkaat saivat merkityksellistä tietoa ja tarjouksia. Kaiken kaikkiaan yritys pystyi lisäämään konversioita 25 prosenttia markkinoinnin automaation avulla.


Rahoituspalvelujen tarjoaja käyttää markkinoinnin automaatiota verkkosivuston sisällön personointiin

Rahoituspalvelujen tarjoaja käytti markkinoinnin automaatiota parantaakseen verkkosivuston sisällön personointia. Automatisoituja prosesseja käytettiin dynaamiseen verkkosivuston sisällön luomiseen ja sen räätälöintiin kävijän mukaan. Tämä mahdollisti käyttäjän puhuttelun räätälöidyn sisällön avulla ja paransi käyttäjäkokemusta.

Markkinoinnin automaation avulla rahoituspalvelujen tarjoaja pystyi myös lisäämään kävijöiden sitoutumista verkkosivustolla. Myös liidien tuottaminen lisääntyi, kun verkkosivuston kävijät kohdennettiin paremmin yksilöllisen sisällön avulla.

Kaiken kaikkiaan rahoituspalvelujen tarjoaja pystyi markkinoinnin automaation avulla nostamaan konversioastetta 15 prosenttia ja lisäämään verkkosivustolla vietettyä aikaa 25 prosenttia.

Markkinoinnin automatisointiin käyttämämme tuotteet

Mautic

Avoimen lähdekoodin pilviratkaisu parempaan asiakastehokkuuteen kaikissa kanavissa

Tutustu Mauticiin
Marketo

Optimoi liidien hallinnan, kanavien välisen vuorovaikutuksen ja monikanavaisen attribuution.

Tutustu Marketoon
Pardot - Salesforce

Intuitiivinen työkalu yksittäisten aloitussivujen ja lomakkeiden laatimiseen raahaamalla ja pudottamalla

Tutustu Pardotiin
Microsoft (MS) Dynamics

Yhdistää ERP- ja CRM-järjestelmät yhteen pilviympäristöön

Tutustu MS Dynamicsiin

Viitteet

CRM Finder Sveitsi
Hawa Sliding Solutions AG

Yhteys Microsoft Dynamics CRM:ään