Please enter a search term:

  • Digitaalisen muuntamisen kustannukset:

    Mitä digitaalinen muuntaminen maksaa sinulle? Olemme eritelleet sen sinulle tämän esimerkkilaskelman avulla. Mitä me lupaamme sinulle: Pysymme kanssamme sopimassasi budjetissa.

    Lue lisää täältä!

Mitä kustannuksia aiheutuu verkkosivuston luomisesta toimiston toimesta?

Tähän kysymykseen ei tietenkään ole mahdollista antaa yleispätevää vastausta. Toimiston kanssa toteutettavan verkkosivustoprojektin kustannukset voidaan kuitenkin arvioida melko hyvin etukäteen muutaman keskeisen seikan perusteella.

Kustannukset riippuvat pääasiassa siitä, millainen verkkosivusto on mielessäsi. Pääsääntöisesti suhteellisen alhaisia kustannuksia on odotettavissa vain, jos tarvitset vain blogin. Tyypillinen yritysten Internet-esiintyminen on kustannuksiltaan keskitasoa. Tämän jälkeen tulevat verkkokauppa-alue ja jäsenalue. Kustannusasteikon huipulla on verkkosovellus. Tämä porrastus johtuu ensisijaisesti kunkin hankkeen monimutkaisuudesta ja siihen liittyvästä rahan, ajan ja taitotiedon käytöstä. Mitä enemmän näitä resursseja yrityksellä on käytettävissä tai mitä enemmän resursseja yritys itse antaa käyttöön, sitä edullisempaa on toteuttaa verkkosivusto. Tässä sovelletaan in-house performance -periaatetta.

Sillä jos yrityksessäsi on asianmukaista osaamista ja voit myös osoittaa sen tällaiseen hankkeeseen, ei tietenkään ole tarpeen antaa uuden verkkosivuston ohjelmointia toimiston tehtäväksi. Saatat kuitenkin tarvita tukea isännöinnissä, strategisesti oikeanlaisessa verkkomarkkinoinnissa tai kolmannen osapuolen järjestelmien integroinnissa. Hyvä toimisto tarjoaa sinulle juuri sitä tukea, jota tarvitset, jotta saavutat verkkosivustollasi mahdollisimman suuren menestyksen.

Nyt sinulla on jo karkea yleiskatsaus kustannuksista, joita aiheutuu verkkosivuston luomisesta toimiston toimesta. Seuraavassa voit lukea yksittäisistä tekijöistä, jotka määrittävät, kuinka paljon sinun on lopulta maksettava, millaisia juoksevia kustannuksia sinun on odotettavissa ja muita tärkeitä tietoja aiheesta.


Oma verkkosuunnittelija, freelancer tai internet-toimisto?

Hyvin harvalla yrityksellä on oma verkkosuunnittelija. Yleensä tällaista asiantuntijaa ei kannata palkata verkkosivuprojektiin.

Ensimmäinen ja kustannustehokkain vaihtoehto talon sisäiselle verkkosuunnittelijalle on palkata freelancer. Usein tarvitaan kuitenkin muutakin kuin pelkkä suunnittelija verkkosivuston käyttöliittymän luomiseen. Tarvitset myös ohjelmoijan luomaan tärkeitä toiminnallisuuksia ja verkkomarkkinoinnin asiantuntijan varmistamaan, että verkkosivustosi todella toimii menestyksekkäästi puolestasi pitkällä aikavälillä. Tässä yhteydessä on tärkeää, että sinulla on kokemusta projektinhallinnasta ja/tai tietoa käytettävyydestä, käyttäjäkokemuksesta, hakukoneoptimoinnista jne. itse tai että sinulla on tiimissäsi vastaavia asiantuntijoita. Monet freelancerit ohjelmoivat tiukasti asiakkaan määritysten mukaan - mutta strategian laatimiseen vaikutat sinä asiakkaana. Suunnittele tähän aina pieni nelinumeroinen summa.

Jos arvostat kokonaisvaltaista neuvontaa, toimisto on parempi valinta. Siellä verkkosuunnittelijat, ohjelmoijat ja verkkomarkkinoijat työskentelevät yhdessä verkkoprojektisi parissa. Täällä vaatimuksesi kirjataan tarkasti ylös, sinulle näytetään, mikä on mahdollista ja mikä välttämätöntä, ja lopuksi ammattilaiset koordinoivat yksittäiset työvaiheet niin, että saat mahdollisimman hyödyllisen lopputuloksen mahdollisimman tehokkaalla tavalla.

Entä mitä maksaa ammattimainen kotisivu, jonka teetätät toimistolla? Investointi voi hyvinkin olla viisinumeroinen, ja verkkosovelluksen tapauksessa se voi nousta jopa kuusinumeroiseksi. Lue lisää ja selvitä, mitä kustannukset ovat yksityiskohtaisesti. Mutta ensin muutama sana siitä, miten valita oikea palveluntarjoaja.


Kustannuksiin vaikuttavat tekijät

Tarkastellaan nyt tekijöitä, jotka vaikuttavat verkkosivuston luomisen kustannuksiin. Erikoistapauksissa voi hyvinkin olla, että muita kustannuksia lisätään. Seuraavat seikat on kuitenkin lähes aina otettava huomioon.

  • Yksilölliset tarpeet

Ensinnäkin riippuu hyvin paljon siitä, mitä tarvitset ja kuinka kalliiksi verkkosivustosi todellisuudessa tulee. Olemme jo antaneet sinulle karkean suuntaa tämän artikkelin alussa: Luokittelu vaihtelee blogista verkkosovellukseen. Tässä välissä on kuitenkin vielä paljon liikkumavaraa tai joitakin pakollisia välttämättömyyksiä tiettyjä verkkosivuston tavoitteita varten, jotka voivat tarkoittaa korkeampia hintoja.

Nyrkkisääntönä voidaan sanoa, että mitä monimutkaisempi verkkosivuston on oltava, sitä kalliimpi se on. Jotta kustannukset pysyisivät mahdollisimman alhaisina ja silti saavutettaisiin mahdollisimman suuri menestys, kannattaa miettiä tarkkaan vastausta seuraavaan kysymykseen:

  1. Mitä hyötyä verkkosivustosta pitäisi olla yritykselleni ja käyttäjille?
  2. Mitä näiden tavoitteiden saavuttamiseksi todella tarvitaan?
  3. Onko teillä jo olemassa yrityssivusto?

Corporate design on erittäin tärkeä yrityksesi tunnettuuden kannalta. Tunnettuutta on jo oltava, jotta Internet-esiintymisesi todella liitetään yritykseesi.

Lisäksi vastaavasti yhtenäinen yritysilme edistää brändin muodostumista ja yrityksen hyväksyntää asiakkaiden keskuudessa. Tämä puolestaan johtaa siihen, että asiakkaat ostavat uudelleen tai samaistuvat tuotteisiisi, visioihisi, arvoihisi jne. huomattavasti suuremmalla todennäköisyydellä.

Jos verkkosivuja varten on luotava myös yritysilme, siitä aiheutuu luonnollisesti lisäkustannuksia.

  • Mitä turvatoimia on toteutettava?

Verkkosivuston tyypistä riippuen erilaiset turvallisuusstandardit ovat tärkeitä. Yleisesti ottaen kaupallisilla verkkosivustoilla on oltava riittävä salaus.

HTTPS-salaus vastaavalla SSL-sertifikaatilla on pakollinen jo pelkästään tästä syystä. Tämä johtuu siitä, että selaimet varoittavat kävijöitä verkkosivustoista, joita ei ole suojattu asianmukaisesti. Tämä tietenkin heittäisi yrityksesi huonoon valoon.

Verkkokaupan tapauksessa vaatimukset menevät vielä hieman pidemmälle. Tässä yhteydessä on kiinnitettävä erityistä huomiota turvallisiin maksutapoihin ja DSGVO:n mukaiseen tietosuojaan.

  • Ohjelmiston asentaminen

CMS on ensin asennettava verkkotilaan, ennen kuin se on käytettävissä. Tämä tapahtuu yleensä pitkälti automaattisesti. Tästä ei aiheudu lisäkustannuksia.

Järjestelmän käyttöönotto tai sen mukauttaminen loppukäyttäjien tarpeisiin ei kuitenkaan tapahdu ilman sinun osallistumistasi.

Hyvä toimisto varmistaa myös optimaalisen käytettävyyden backendissä, mikä tarkoittaa lähtökohtaisesti sitä, että erityisen tärkeät toiminnot on saatava nopeasti käyttöön. Laske yksilöllinen työpanos tästä.

  • Missä on paikka hostingille?

Hosting-palveluntarjoajia on kymmenittäin. Hinnat ovat hyvin erilaisia. Erityisen edullisesti verkkosivut voi isännöidä, jos omat verkkopalvelimet ovat käytettävissä. Harvimmissa tapauksissa nämä edellytykset ovat kuitenkin olemassa.

Verkkotoimiston palvelimet ovat optimaalinen vaihtoehto. Täällä saat yleensä juuri ne palvelut, joita todella tarvitset, etkä maksa erilaisista pakettien ominaisuuksista, jotka ovat sinulle itse asiassa hyödyttömiä - kuten usein tapahtuu ulkopuolisten isännöitsijöiden kohdalla.

  • Onko yhteydenotto- ja viestintämahdollisuuksien integrointi tarpeen?

Se, että kaikkien saatavilla olevien yhteystietojen pitäisi olla saatavilla näkyvässä paikassa verkkosivustolla, ei ole ollut kysymys enää pitkään aikaan. Myös (potentiaaliset) asiakkaat odottavat nykyään yhä enemmän suoria viestintämahdollisuuksia.

Jos kohderyhmäsi kohdalla on näin, sinun olisi integroitava vastaavat ominaisuudet, kuten live-chat, chat-botti, videochat jne. Viestintäkanavien valinta riippuu tyypillisten kävijöidenne mieltymyksistä. Tai myös vaatimuksestasi erottua kilpailijoistasi.

  • Millaista multimediasisältöä verkkosivusto sisältää?

Yksi verkkosivujen tärkeimmistä menestystekijöistä on nykyään lisäarvoa tuottavan sisällön tarjoaminen. Toisaalta on luotava erinomaista multimediasisältöä, jolla on vuorovaikutuspotentiaalia.

Toisaalta tälle sisällölle on myös luotava optimaaliset ympäristöt tai paikat. Molempiin liittyy huomattavia kustannuksia.

  • Pitäisikö hakukoneoptimointi toteuttaa samanaikaisesti?

(Potentiaaliset) asiakkaat etsivät nykyään yleensä ensin ratkaisuja verkosta, kun heillä on ongelma tai toive. Google on usein ensimmäinen hakukohde, joten uudella verkkosivustolla on oltava alusta alkaen ihanteelliset edellytykset hyvälle löydettävyydelle Google-rankingissa.

Vaikka hakukoneoptimointi aiheuttaa lisäkustannuksia, sillä on myös suuri taloudellinen merkitys.

  • Onko kolmansien osapuolten järjestelmien liittäminen välttämätöntä?

Oman verkkosivuston liittäminen muihin järjestelmiin on usein jopa ehdottoman järkevää.

Esimerkiksi verkkosivustoon integroidun chatin kautta tapahtuva tiedustelutuki voi tarjota erityisen kohdennettua tukea, jos asiakassuhteiden hallintajärjestelmä (CRM) on integroitu. Tai markkinoinnin automatisointi voidaan liittää, jotta liidit voidaan muuttaa asiakkaiksi ilman suurta vaivaa, mutta mahdollisimman suurella hyödyllä.


Mitkä ovat verkkosivuston ylläpitokustannukset?

CMS:n perustamisesta, verkkosuunnittelusta, kolmannen osapuolen sovellusten integroinnista jne. aiheutuvien kertaluonteisten kustannusten lisäksi verkkosivustoon liittyy lähes aina myös juoksevia kustannuksia.

  • Verkkotunnuksen kustannukset

Verkkotunnus on periaatteessa verkkosivustosi osoite. Verkkotunnuksista tehdään yleensä vuokrasopimus.

  • Hosting-kustannukset

Vuokrakustannuksia syntyy myös palvelimista, joilla verkkosivustoasi isännöidään. Niihin sisältyvät niiden käyttämiseen tarvittava energia ja säännöllinen ylläpito.

  • Verkkomarkkinointi

Verkkosivuston koko potentiaali voidaan hyödyntää vain verkkomarkkinoinnin avulla.

Tämä on tyypillinen esimerkki: Jos haluat parantaa verkkosivustosi sijoitusta, jotta saat enemmän asiakkaita tutustumaan verkkosivustoosi, sinun on tehtävä kohdennettua hakukoneoptimointia (SEO). Todennäköisyys sille, että verkkosivustosi uppoaa verkon valtaviin mittasuhteisiin ilman asianmukaista optimointia, on itse asiassa hyvin suuri. Yleisesti ottaen verkkomarkkinointi on jatkuva prosessi. Siihen liittyy siis aina kustannuksia.

  • Ylläpito ja tuki:

Verkkosivustosi on pidettävä teknisesti ajan tasalla. Vain siten se on toimiva ja turvallinen pitkällä aikavälillä. Riskien minimoimiseksi kannattaa käyttää ammattitaitoisen palveluntarjoajan tukea.

  • SSL-sertifikaatit

SSL-varmenne sisältyy usein isännöintiin. Maksulliset SSL-varmenteet tai TLS-varmenteet ovat kuitenkin järkeviä erityisesti arkaluonteisten tietojen ja prosessien osalta. Tyypillisten ja usein ilmaisten verkkotunnuksen vahvistavien varmenteiden lisäksi on olemassa myös sellaisia, joiden avulla organisaatio voidaan tunnistaa.


CMS:n, verkkokauppojen & Co. web-kehityksen kustannukset.

Sisällönhallintajärjestelmiä (CMS) ja verkkokauppoja on saatavilla ilmaiseksi avoimen lähdekoodin muodossa. Voisit siis ajatella, että sisällönhallintajärjestelmien, verkkokauppojen, verkkosovellusten, sovellusten ja vastaavien verkkokehityskustannukset eivät maksa paljon rahaa, eikö niin?

Sisällönhallintajärjestelmän perustamiseen liittyy erilaisia tehtäviä. On sinusta kiinni, mitkä tehtävät otat itse hoitaaksesi ja mitkä teetät kolmansilla osapuolilla:

  • Ensin sinun on asennettava toimituksellinen järjestelmä tai verkkokauppa verkkopalvelimelle. Ja juuri tässä vaiheessa monet tulevat jo teknisille rajoilleen. Monet hosting-palveluntarjoajat tarjoavat näitä avoimen lähdekoodin sovelluksia valmiiksi asennettuina palvelimilleen. Muutamalla klikkauksella sisällönhallintajärjestelmä tai verkkokauppa voidaan ottaa käyttöön.
  • Sovelluksen suunnittelu ei ole vielä valmis. Siksi sinun on luotava itse mallit aloitussivuille, yleiskatsaussivuille, kategoriasivuille, yksityiskohtaisille sivuille jne. Tätä varten tarvitset yleensä teknistä osaamista ja kokemusta HTML-, CSS-, PHP-, Java- ja muista ohjelmista.
  • Haluatko mukauttaa sisällönhallintajärjestelmääsi tai verkkokauppaasi? Silloin sinun on tunnettava vielä paremmin HTML, CSS, PHP, Java & Co.

Juuri tässä kohtaa verkkotoimistot tulevat kuvaan mukaan. Ne ovat alan asiantuntijoita ja tarjoavat verkkosovellusten perustamista tai kehittämistä palveluna. Ja se maksaa.

Millaisia kustannuksia aiheutuu?

Tietenkin riippuu tarpeistasi, mitä kustannuksia sinulle aiheutuu. Oletko kiinnostunut olemassa olevan järjestelmän mukauttamisesta tai perustamisesta tyhjästä? Haluatko, että järjestelmälle asetetut yksilölliset vaatimukset toteutetaan? Kaikilla näillä tekijöillä voi olla suuri vaikutus siihen, millaisia ja kuinka suuria kustannuksia verkkosivuston kehittämisestä aiheutuu.


Verkkosivuston kehittäminen digitaalisen toimiston kanssa

Prosessin tärkeimmät vaiheet

Lopuksi olemme tiivistäneet sinulle (yksinkertaistettuna), miten tyypillinen verkkosivustoprojekti etenee. Tämän prosessin tunteminen on tärkeää, jotta voit arvioida projektin laajuutta sekä siihen kuluvaa aikaa ja työvoimaa.


Tuemme sinua mielellämme siinä, että verkkopalvelustasi tulee kilpailukykyinen ja tulevaisuuteen suuntautunut:

  • Millainen on verkkosivustosi asema verrattuna vahvimpiin kilpailijoihinne? Teemme ilmaisen TYPO3-päivitystarkastuksen ja määrittelemme yhdessä kanssasi menestykseen tähtäävän tavoitteen.
  • Tässä yhteydessä neuvomme sinua laajalla tietotaidollamme verkkosivujesi käyttäjäkokemukseen ja käyttäjän opastukseen liittyvistä aiheista. Näin voimme auttaa sinua tarjoamaan asiakkaillesi optimaalisen käyttökokemuksen.
  • Kokeneet web-kehittäjämme toteuttavat mielellään yksilölliset toiveesi puolestasi - olipa kyse sitten laajennusten, responsiivisten verkkosivustojen, sovellusten tai käyttöliittymien kehittämisestä.
  • Tarvitsetko uuden verkkosivuston? Se ei ole ongelma. Löydämme yhdessä kanssasi sinulle sopivan sisällönhallintajärjestelmän ja aloitamme alusta.
  • Tukitiimimme on aina käytettävissä teknistä ja toimituksellista tukea sekä säännöllistä koulutusta varten.